Secretaresse onderzoek 2017

Is de secretaresse de nieuwe Gastgever in Geluk?

Secretaresses beoordelen de gastvrijheid in Nederland met een 6,9

Tijdens het jaarlijkse landelijke secretaresse onderzoek hebben we gekeken naar de diepere betekenis van gastgeverschap in de rol van secretaresses. In een digitale samenleving is de kracht van een persoonlijke ontmoeting sterker dan ooit en de secretaresse in veel gevallen de organisator van bijeenkomsten. Meer dan 400 secretaresses hebben hun mening gegeven. De belangrijkste uitslag? De secretaresse is dé nieuwe Gastgever in Geluk, maar beoordeelt daarnaast de gastvrijheid over het algemeen in Nederland met (maar) een 6,9 gemiddeld. Een opvallende uitslag! 

Bekijk de infographic en het artikel onderstaand voor alle uitkomsten van het onderzoek.

Prijswinnaars

Onder alle deelnemers van het onderzoek hebben wij verschillende prijzen verloot:

  • Volledig verzorgde beautyarrangement & overnachting bij Landgoed De Wilmersberg voor twee personen Gewonnen door Marianne van der Pijl.
  • High Tea voor 5 personen bij Berghotel Amersfoort Gewonnen door Femke Stekelenburg.
  • 5 x het boekGastgevers in Gelukvan Luc van Bussel Gewonnen door: Angelique Koeleman, Karin Verhoeven, Marga van Otterdijk,
    Danielle Snijders en Charissa van der Vlies.

Alle prijswinnaars, van harte gefeliciteerd met jullie prijs! Wij hebben contact met jullie opgenomen via de mail.

In het onderzoek zijn de zeven kritische eigenschappen bij excellent gastgeverschap -zoals omschreven in het boek Gastgevers in Geluk dé standaard. Ook is er gevraagd naar het belang van iedere eigenschap. De secretaresses herkennen zich voornamelijk in de stellingen die gaan over het warm onthalen van gasten, oprechte aandacht geven aan anderen, denken in oplossingen en verrassingen organiseren. Het belang hiervan in het werkveld van de secretaresses is groot vinden ze zelf.

Opvallend is dat de twee meest persoonlijke stellingen het minst worden gesteund door de secretaresses. Een kwart van de respondenten vindt het niet belangrijk dat de secretaresse extravert is en dus uit intensieve en diepgaande relaties veel energie haalt. Ook het opbouwen van een duurzame en emotionele band met gasten en collega’s is niet van belang voor 26% van de respondenten.

De meest gastvrije ervaring hebben secretaresses gehad in een restaurant (40%) gevolgd door een vergaderlocatie (21%), ziekenhuis (14%) en wellnessresort (13%). Het rapportcijfer dat secretaresses geven voor de gastvrijheid in Nederland in het algemeen komt maar op een 6,9. Dit is erg laag in vergelijking met de 8,5 die wij scoren op gastvrijheid bij gasten die op locaties zijn geweest, die te boeken zijn via Regardz.nl (bron: reviews bezoekers 2017).

Er is dus nog veel winst te behalen voor organisaties en bedrijven in Nederland. Wij helpen daar graag bij, door het geven van lezingen, presentaties en workshops op het gebied van hartverwarmende gastvrijheid.

Luc van Bussel (CEO Regardz) geeft service een nieuwe, diepere betekenis met zijn boek ‘Gastgevers in Geluk’. Het is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Gastgevers in Geluk is een ode aan de mensen in de dienstverlening en een handleiding voor managers op zoek naar teruglustige gasten of klanten.

Interesse in het boek Gastgevers in Geluk of in een lezing, presentatie of workshop over Gastvrijheid? Neem dan contact met ons op!

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE