Gastvrijheid volgens...

Peter: “Reizen is de laatste twintig jaar enorm gegroeid en het blijft groeien. Veel meer dan wij hadden kunnen voorspellen. Vroeger was het allemaal veel nationaler dan nu. Mensen uit wat we de middenklasse noemen hebben zich meer en meer ontwikkeld en kunnen reizen. Daarnaast is meerdere keren per jaar reizen heel normaal geworden.

Ook online heb je te maken met gastvrijheid. Wat je op onze website Booking.com ziet, wordt gekozen door onze gasten. Per dag worden er één miljoen kamers geboekt via onze website. We voeren zo’n duizend experimenten per dag uit. Voornamelijk A en B experimenten, dan kun je makkelijk zien wat beter bevalt en dan passen wij dat aan. Je hoort mensen wel eens ‘dat vind ik niet zo leuk’ zeggen, maar dat is hun mening. Een mening is heel leuk, maar die is niet veel waard als miljoenen consumenten een andere voorkeur hebben. Wij werken data driven en die cijfers liegen niet. Je wilt het je gast zo makkelijk mogelijk maken om een goede beslissing te kunnen nemen.

Ook online moet je dus heel goed naar je gasten luisteren. Wij hebben nu 106 miljoen reviews, de gasten vormen dus echt een community waarin zij elkaar constant beïnvloeden. Mensen zijn veel mondiger geworden en reviews zijn heel belangrijk geworden in het maken van keuzes.

Bij ons werken veel mensen die uit de hotellerie komen. Het zijn mensen die heel internationaal georiënteerd en communicatief vaardig zijn. Ze begrijpen wat de wensen van gasten zijn en hebben een groot empathisch vermogen. Op de middelbare school was ik altijd al druk bezig met het organiseren van evenementen. Toen tipte iemand uit de vereniging mij om naar de hotelschool te gaan, en zo is het begonnen. Ik heb het altijd al leuk gevonden om internationaal en in teams te werken, mensen te verrassen en mij dienstverlenend op te stellen.”

Gastgevers in Geluk

Gastgevers in Geluk is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Het boek neemt de lezer mee naar The Magic Hotel in Hawaii en verklaart het succes in zeven stappen. Het resultaat zijn teruglustige gasten: gasten die niet meer naar huis willen omdat alles klopt bij de gastgever waar ze verblijven.
Luc van Bussel geeft service een nieuwe, diepere betekenis en introduceert nieuwe begrippen als bereikrijk, binnenvoelbaar, luistergevig, oplosselijk, verrasvast, verwenzaam en teruglustig. Gastgevers in Geluk is een ode aan de mensen in de dienstverlening en een handleiding voor managers op zoek naar teruglustige gasten of klanten. In het boek delen negenentwintig markante gastschrijvers hun visie op gastvrijheid. Ze maken het boek compleet en geven de lezer een brede blik in de wereld van hospitality.

boek cover luc

Button bestel direct

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE