Gastvrijheid volgens...

Miranda: “Gastvrijheid is voor mij vanzelfsprekend. Ik vind het ook wel mooi dat Luc van Bussel het in dit boek over ‘gastvriendelijkheid’ heeft. In elk geval bereik je er een effect mee: vriendelijk zijn voor elkaar maakt blij. De wereld wordt er een beetje leuker van. Bij evenementen die wij cateren maken onze mensen het verschil. Zij serveren uit, zij rapen dat propje van de vloer en zij zijn er voor de gasten. ‘Hire for personality, train for skills’, zeg ik regelmatig.

Gastvrijheid moet wel een beetje in je zitten. Ik denk dat ik best een bepaalde medewerker wat extra uit z’n schulp kan trekken, maar échte gastvrijheid moet toch echt uit je hart, je instelling en je persoonlijkheid komen. We streven er hier bij MPS elke keer naar om mensen zorgeloos te laten genieten van pure gastvrijheid. Dat kan ‘m zitten in heel kleine dingen: niet te veel glazen op een plateau, want mensen moeten ze er nog vanaf kunnen pakken. Servetjes per stuk aanbieden, zodat je ze niet van een stapel hoeft los te maken. We werken natuurlijk vaak op verschillende locaties; soms in een tent in een weiland, dan weer ergens in een grote loods of een eventlocatie. Maar wij zorgen altijd voor een uitgebreide briefing en gaan indien nodig droog oefenen, zorgen dat er niets mis kan gaan. De beloning komt na afloop, als gasten zeggen dat het fantastisch was, of wanneer ze met een glimlach naar buiten gaan.

Een wel erg mooie gastvrijheidservaring had ik tijdens een reisje naar New York met mijn man. We gingen met onze zoon Tom, die was toen ongeveer vier maanden. Op dag één van het verblijf was alles in het hotel in orde: een kinderbedje stond klaar op de kamer en er was zelfs een apart ijskastje voor de voeding. Maar de kers op de taart kwam een dag later: toen lag er een beer op de kamer met de naam van Tom erop geborduurd. Tja, dán overtref je de verwachtingen. En dat is precies wat ik bedoel: het hoeft allemaal niet zoveel te kosten, maar geef aandacht en kies het juiste moment.”

Gastgevers in Geluk

Gastgevers in Geluk is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Het boek neemt de lezer mee naar The Magic Hotel in Hawaii en verklaart het succes in zeven stappen. Het resultaat zijn teruglustige gasten: gasten die niet meer naar huis willen omdat alles klopt bij de gastgever waar ze verblijven.
Luc van Bussel geeft service een nieuwe, diepere betekenis en introduceert nieuwe begrippen als bereikrijk, binnenvoelbaar, luistergevig, oplosselijk, verrasvast, verwenzaam en teruglustig. Gastgevers in Geluk is een ode aan de mensen in de dienstverlening en een handleiding voor managers op zoek naar teruglustige gasten of klanten. In het boek delen negenentwintig markante gastschrijvers hun visie op gastvrijheid. Ze maken het boek compleet en geven de lezer een brede blik in de wereld van hospitality.

boek cover luc

Button bestel direct

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE