Gastvrijheid volgens...

Melissa: “Een werkgever straalt iets uit naar zijn werknemer, die dat weer uitstraalt naar de gast of klant. De werkgever is de spiegel van het bedrijf, ‘Leading by example’ noemen wij dat. Ik heb in de afgelopen jaren voor een aantal Scandinavische organisaties de Nederlandse tak mogen opzetten en ik zie dat ze daar erg goed voor hun medewerkers zijn. Om deze cultuur binnen Benify te bekrachtigen volgen wij een drietal Core Values: Exceed Expectations, Show Love en Think Ahead. Dit geldt zowel richting de klanten als richting onze collega’s. Tegenwoordig kan iedereen een goed product aanbieden, de manier waaróp je het aanbiedt en de ervaring is doorslaggevend. Gastvrijheid is niet één eigenschap, maar een combinatie van verschillende eigenschappen. Vroeger was ik tijdens een recruitment op zoek naar die ‘Superstar’ die alles had: flexibiliteit, een harde werker, vriendelijkheid, inzicht, noem maar op. Die poel is maar heel klein. Je moet kijken naar de eigenschappen die iemand al heeft en welke te ontwikkelen zijn. Als werkgever moet je ook flexibel zijn. Op dit moment zijn er vijf generaties tegelijkertijd actief op de arbeidsmarkt, die allemaal hun eigen wensen en behoeften hebben.

Veel organisaties hebben een ‘one-size fits all’ pakket, terwijl de wensen van iedere medewerker anders zijn. De een is bijvoorbeeld een jonge starter die in het centrum woont en liever een fiets heeft dan een leaseauto. Het verschil tussen de kosten voor de auto en de fiets wil hij liever in vakantiedagen hebben. Iemand met een gezin heeft liever een grote leaseauto, waar het hele gezin in past. Terwijl iemand van wie de kinderen al uit huis zijn mogelijk liever een klein autootje heeft en de rest wil sparen voor zijn pensioen. De flexibiliteit die je als werkgever uitstraalt, zie je terug in de betrokkenheid en happiness van je medewerkers. Onlangs stond ik met dertig collega’s op een beurs in Parijs. Onze stand was de drukst bezochte van de hele beurs. En waarom? Niet omdat ons product zo uniek is, daar komen de bezoekers pas later achter. Maar omdat onze medewerkers er echt met plezier stonden. En dat van zeven uur ‘s morgens tot zeven uur ‘s avonds. We voelden ons allemaal de uitverkorenen om daar te mogen staan. Zo is het cirkeltje weer rond en zorgt gastvrijheid naar je medewerkers, voor een natuurlijke gastvrijheid (van je medewerkers) naar je klanten!”

Gastgevers in Geluk

Gastgevers in Geluk is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Het boek neemt de lezer mee naar The Magic Hotel in Hawaii en verklaart het succes in zeven stappen. Het resultaat zijn teruglustige gasten: gasten die niet meer naar huis willen omdat alles klopt bij de gastgever waar ze verblijven.
Luc van Bussel geeft service een nieuwe, diepere betekenis en introduceert nieuwe begrippen als bereikrijk, binnenvoelbaar, luistergevig, oplosselijk, verrasvast, verwenzaam en teruglustig. Gastgevers in Geluk is een ode aan de mensen in de dienstverlening en een handleiding voor managers op zoek naar teruglustige gasten of klanten. In het boek delen negenentwintig markante gastschrijvers hun visie op gastvrijheid. Ze maken het boek compleet en geven de lezer een brede blik in de wereld van hospitality.

boek cover luc

Button bestel direct

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE