Gastvrijheid volgens...

Fan-tastic

Erik: “Gastvrijheid… Als er íets is wat er tijdens mijn opleiding aan de Hogere Hotelschool met de paplepel is ingegoten, dan is het dat wel. En ruim vijftien jaar werkervaring in de hospitality-sector heeft mijn gastvrijheids-DNA alleen maar meer versterkt. Toch ben ik de laatste drie jaar fundamenteel anders naar excellente dienstverlening gaan kijken. Want is delivering hospitality nog wel de onderscheidende, bepalende en motiverende factor?

In mijn rol als Fan-ergizer en Managing Partner bij Fan Factory houd ik mij dagelijks bezig met de overtreffende trap van delivering hospitaltiy, de katalysator van gastvrijheid. Het mooiste wat er wat mij betreft bestaat: delivering happiness. Ofwel iedere dag méér mensen méér fan maken van hun werk en van hun organisatie. Dat is mijn intrinsieke motivatie, helemaal in lijn met wat ik sinds een jaar of zes tot mijn lijfspreuk heb gemaakt:

‘Doing what you like is freedom, liking what you do is happiness’.

Organisaties die vandaag de dag het verschil maken tussen excellent en middenmoot, blinken daar in uit: ze vinden, binden en boeien medewerkers – of beter: samenwerkers – die met veel passie en plezier prestaties leveren en hun professie eer aan doen. Ze creëren interne fans die kleur en identiteit geven aan hun organisatie! ‘Customers will never love your company until your employees love it first’. Managementgoeroe Simon O. Sinek vatte het met zijn quote perfect samen.

Fans beschikken over een uiterst positieve houding, die wordt gekenmerkt door een ongekende levenslust, energie en zin om te werken. Omdat ze er vol voor willen gaan, weten deze samenwerkers de verwachtingen van gasten en klanten te overtreffen, maken ze er een sport van om het iedere dag een beetje beter te doen en vormen ze de katalysator voor duurzame groei en rendement. Gastvrijheid to the next level dus. Wie fan is van zijn werk, staat open voor nieuwe ideeën, werkt beter samen met collega’s en gaat op zoek naar zijn of haar authentieke kracht en ontwikkelbare talenten. Een nieuwe werkdag? Kom maar op!

Volgens mij is dit dé grondhouding voor kleurrijke teams en medewerkers die zorgen voor oprechte verbinding en blijvende herinneringen waarvoor klanten en gasten terugkomen, meer besteden en hun ervaring doorvertellen aan familie, vrienden en kennissen.

Hiervoor hoef je in mijn ogen niet te trainen op gastvrijheid. Creëer omstandigheden waarin mensen tot bloei komen, hun mogelijkheden en talenten optimaal benutten en het beste uit zichzelf halen. Reik middelen, methodes en ideeën aan om het werkgeluk – of in ons jargon de Fan Factor – van samenwerkers te bevorderen. Als je dit ‘kunstje’ goed beheerst, dan volgen succes en rendement bijna als vanzelf.”

Gastgevers in Geluk

Gastgevers in Geluk is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Het boek neemt de lezer mee naar The Magic Hotel in Hawaii en verklaart het succes in zeven stappen. Het resultaat zijn teruglustige gasten: gasten die niet meer naar huis willen omdat alles klopt bij de gastgever waar ze verblijven.

Luc van Bussel geeft service een nieuwe, diepere betekenis en introduceert nieuwe begrippen als bereikrijk, binnenvoelbaar, luistergevig, oplosselijk, verrasvast, verwenzaam en teruglustig. Gastgevers in Geluk is een ode aan de mensen in de dienstverlening en een handleiding voor managers op zoek naar teruglustige gasten of klanten. In het boek delen negenentwintig markante gastschrijvers hun visie op gastvrijheid. Ze maken het boek compleet en geven de lezer een brede blik in de wereld van hospitality.

boek cover luc

Button bestel direct

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE