Gastvrijheid volgens...

emmy-stoel

Emmy: “We zetten hoog in op kwaliteit. Tijdens de opening van Hotel Okura Tokyo in 1962 luidde de doelstelling om het beste hotel ter wereld te worden. Om dit na te streven zijn er drie uitgangspunten geïntroduceerd genaamd de Best ACS; Best Accomodation, Best Cuisine en Best Service. Best Accomodation omvat de faciliteiten die aangeboden worden in het hotel, waarbij dagelijks onderhoud en investeringen in nieuwe systemen en apparatuur cruciaal zijn.

Best Cuisine verwijst naar de hoge kwaliteit van het culinaire aanbod en Best Service is bedoeld om de verwachtingen van gasten te overtreffen door de best mogelijke service te verlenen. Dit werd de basisfilosofie van Okura Hotels & Resorts. Toen wij onze deuren openden in 1971 kon het niet anders dan dat wij ook invloeden uit Japan zouden overnemen. Een voorbeeld daarvan is Kaizen, de filosofie die er van uit gaat dat iets wat vandaag goed genoeg is, dat morgen niet per se hoeft te zijn. Wanneer de top innovaties in zet, zorgen de mensen op de werkvloer ervoor dat processen tot in detail worden verbeterd. Dat continue streven naar verbetering zorgt dat er veel kleine, goede elementen worden toegevoegd aan de dagelijkse operatie. Een belangrijk onderdeel van Kaizen is dat we het gezamenlijk doen; in teamverband. Door goed te communiceren met elkaar en ook kritisch te durven zijn, kun je samen ver komen. Kijk naar onze restaurants: met vier Michelinsterren en een Bib Gourmand onder één dak zijn we uniek in de wereld.

Ik ben er heel trots op dat we dit samen hebben bereikt, maar tegelijkertijd realiseren we ons ook dat we moeten blijven streven naar nóg verdere verbetering. Daarnaast hebben Japanners een hoog verwachtingspatroon van gastvrijheid, ook wel Omotenashi genoemd. Hierdoor zijn we bij Hotel Okura Amsterdam meer ingetogen, waarbij veel aandacht wordt besteed aan details. Zo zijn onze tandenstokers van bamboe, een klein detail dat een groot verschil maakt. En juist die kleine details vallen op in het grote geheel en zorgen ervoor dat we ons kunnen onderscheiden.”

Gastgevers in Geluk

Gastgevers in Geluk is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Het boek neemt de lezer mee naar The Magic Hotel in Hawaii en verklaart het succes in zeven stappen. Het resultaat zijn teruglustige gasten: gasten die niet meer naar huis willen omdat alles klopt bij de gastgever waar ze verblijven.

Luc van Bussel geeft service een nieuwe, diepere betekenis en introduceert nieuwe begrippen als bereikrijk, binnenvoelbaar, luistergevig, oplosselijk, verrasvast, verwenzaam en teruglustig. Gastgevers in Geluk is een ode aan de mensen in de dienstverlening en een handleiding voor managers op zoek naar teruglustige gasten of klanten. In het boek delen negenentwintig markante gastschrijvers hun visie op gastvrijheid. Ze maken het boek compleet en geven de lezer een brede blik in de wereld van hospitality.

boek cover luc

Button bestel direct

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE