Gastvrijheid volgens...

ARTHUR HAGENBEEK
Gastgever Level Eleven Amsterdam & Planetarium Amsterdam

Arthur:Gastvrijheid zit in je of niet. Ik zeg altijd: “De technische vaardigheden kan ik iemand aanleren, maar ik kan je niet leren om oprecht en echt aardig te zijn”.

Wat is er nou mooier dan vrienden, familie en kennissen thuis te mogen ontvangen en ze ook nog eens te onthalen alsof ze in een warm bad terechtkomen. Dat ze graag bij je op bezoek komen en niet meer naar huis willen gaan. Dit mooie, warme gevoel is voor mij een leidraad als gastgever van twee prachtige locaties in Amsterdam: congres- en vergaderlocatie Planetarium Amsterdam en evenementen locatie Level Eleven Amsterdam.

Hier zorg ik samen met een team van excellente vakmensen ervoor dat iedere gast zich bij ons herkend en erkend voelt. We weten wat iemand zijn of haar lievelingsdrankje is, wat de gewenste opstelling is et cetera. Eigenlijk alles om er voor te zorgen dat de gast zich uitermate welkom voelt en niet meer weg wilt. We streven ernaar dat onze gasten de volgende keer voor de medewerkers komen en niet meer zo zeer voor de usp’s (Unique Selling Points) van de locaties.

Ons vak wordt in de toekomst alleen nog maar mooier. Gasten willen steeds meer persoonlijke aandacht, aangezien ze steeds vaker online met anderen verbonden zijn. We zijn er niet voor gemaakt om ons leven via een scherm te laten afspelen. Mensen hebben fysieke contact momenten nodig! Dus als je als persoon en bedrijf er alles aan doet om je gasten dat warme bad gevoel te geven dan blijven ze komen en dan willen ze nooit meer bij je weg!

Een mooi voorbeeld maakte ik laatst mee bij een bed & breakfast. De gastvrouw stond ons op het erf al op te wachten om ons te verwelkomen op de afgesproken tijd, ze ontving mij en mijn vrouw hartelijk. Het was een gure dag en bij binnenkomst in het vrijstaande huisje had ze de openhaard al flink opgestookt zodat we ons gelijk welkom voelden. Een goede fles rode wijn had ze ook vast in een karaf ingeschonken zodat deze goed kon luchten en daarnaast had ze een lekker lokale amuse klaarstaan. Met zo’n ontvangst voel je gelijk zeer welkom. Je weet dan gelijk dat er dat weekend uitstekend voor je wordt gezorgd, en je blijft dan ook het liefst een stuk langer. Voor mij is dit nu de plek om zelf te genieten van dat warme bad.”

Gastgevers in Geluk

Gastgevers in Geluk is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Het boek neemt de lezer mee naar The Magic Hotel in Hawaii en verklaart het succes in zeven stappen. Het resultaat zijn teruglustige gasten: gasten die niet meer naar huis willen omdat alles klopt bij de gastgever waar ze verblijven.

Luc van Bussel geeft service een nieuwe, diepere betekenis en introduceert nieuwe begrippen als bereikrijk, binnenvoelbaar, luistergevig, oplosselijk, verrasvast, verwenzaam en teruglustig. Gastgevers in Geluk is een ode aan de mensen in de dienstverlening en een handleiding voor managers op zoek naar teruglustige gasten of klanten. In het boek delen negenentwintig markante gastschrijvers hun visie op gastvrijheid. Ze maken het boek compleet en geven de lezer een brede blik in de wereld van hospitality.

boek cover luc

Button bestel direct

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE