Blog Luc – Mijn Ode aan Ina op Secretaressedag

Regardz nieuws

Luc en InaTrots als een pauw kreeg ik ooit mijn eerste visitekaartje. Het was 1991 en ik werd verantwoordelijk voor de inkoop binnen Center Parcs Benelux. Een visitekaartje hoorde bij deze functie. Ik kan me het moment nog herinneren dat ik voor het eerst mijn visitekaartje in ontvangst mocht nemen. Het kinderlijke ego-streelde gevoel van erkenning en herkenning kwamen samen op een stukje drukwerk van vier bij acht centimeter. Later kwam er nog een eerste leaseauto bij: een Lancia Dedra. Maar de eerste mobiele telefoon van de zaak werd helemaal het hoogtepunt in mijn jonge carrière. Ik zal nooit ontkennen dat het visitekaartje, de auto en de telefoon de intrinsieke manifestatie werden van ogenschijnlijk succes en dat gadgets niet weg te denken zijn bij uiterlijk vertoon. Dat laatste geeft macht, zeker in een grote, corporate organisatie waar interne doorstroming de belangrijkste missie was. Zoveel jaren later kijk ik met licht onbehagen terug op deze zinderende macho-fase in mijn zakelijke loopbaan. Toch voel ik nog steeds de trots van weleer en de vitaliteit die het veroorzaakte.

 

Op 1 augustus 2000 werd ik directeur van Profile Tyrecenter en kreeg ik mijn eerste directiesecretaresse: Ina. Ina stond bekend als ‘Moeder Profile’ en maakte meteen indruk. Zij was met hart en ziel betrokken bij het bedrijf. Profile Tyrecenter was haar ‘kindje’ en dat was erg goed voelbaar. Ina heeft me meegenomen in de wereld van Profile Tyrecenter en heeft me dertien jaren lang geassisteerd en geïnspireerd om Profile Tyrecenter tot een groot succes te maken. We zijn in die jaren onlosmakelijk met elkaar verbonden geraakt en niemand kon er ooit een spijker tussen krijgen. Ina waakte altijd in de eerste plaats over het succes van het bedrijf en alle medewerkers. Haar sensitiviteit, intensiviteit en collegialiteit maakte haar niet alleen een multi-tasker, maar vooral een social-tasker. Ina kreeg ook vele bijnamen, zoals Manager Leukedingen.nl. Ina organiseerde met veel toewijding en creativiteit alle interne en externe evenementen van het bedrijf. ‘Vieren’ vond ze van groot belang en de onderlinge sfeer werd hierdoor positief gevoed.

Op 1 januari 2014 werd ik directeur & mede-eigenaar van Regardz Hospitality Group BV. Na het eerste jaar zonder Ina, heb ik opgegeven om de directie te voeren zonder haar. Never change a winning team was haar gevleugelde uitspraak. Die uitspraak hebben we omgezet in een hernieuwde samenwerking. “Jullie lijken wel een getrouwd stel” riep gisteren iemand. Een groter compliment hadden we natuurlijk niet kunnen krijgen. We kijken samen uit naar het groeiende succes van Regardz en zijn er beide van overtuigd dat het belang van de organisatie altijd voorop staat. Dat staat in schril contrast met de macho-gedachte van lang geleden.


In de afgelopen jaren heeft Regardz het belang van de secretaresse zien toenemen. Om de nieuwe rol van de secretaresse in kaart te brengen doet Regardz onderzoek naar de secretaresse van de toekomst.

Doe mee aan het onderzoek via: Secretaresse 2.0 onderzoek.