7 tips voor een tophotel

Regardz nieuws

Een hotel zonder kamers is hetzelfde als een bakker zonder brood. Maar hoe onderscheidt de bakker zich met zijn brood, oftewel hoe onderscheidt een hotel zich met zijn hotelkamers, service en sfeer?

Hieronder staan 7 tips die zorgen voor een tophotel waar gasten graag terugkomen:

1. Gastvrijheid
Gastvrijheid komt vanuit de persoon en geeft daardoor het onderscheidende vermogen aan het hotel. Elk persoon is anders én elk persoon heeft behoefte aan sociaal contact. De mate waarin iemand gastvrijheid kan verlenen, valt of staat met de mate waarin iemand in staat is mensen te ontvangen.

2. Creëer een huiselijke sfeer
“Home Sweet Home”. Vrijwel voor elk persoon geldt dit gezegde. Of het nu gaat om zakelijke gasten of vrijetijd besteders, elk persoon wil een gevoel van thuiskomen ervaren. Hang daarom mooie kunst op, passend in de stijl van het hotel. Zorg voor voldoende buitenlandse zenders op de televisie en voor een goede Wi-Fi verbinding. Een Wi-Fi verbinding met één makkelijk wachtwoord voor het hele hotel.

3. Efficiënte receptie
Niets is vervelender dan wachten… met zware koffers… na een lange reis. Zorg dus voor een efficiënte receptie die niet onder doet aan een geoliede motor. De receptie is immers het eerste contact met het hotel.

4. Plaats geen badkuip
Iedereen die wel eens een hotel bezoekt, weet dat er soms goedbedoelde baden in de hotelkamers zijn geplaatst. Die ondanks die goede bedoeling ontzettend onhandig en soms zelfs levensgevaarlijk zijn. Investeer in een mooie regendouche met ruime inloop. Met mooie glazen wanden; absoluut geen douche gordijnen.

5. Minibars zijn passé
Uiteraard is een minibar een extra faciliteit op de kamer en bij sommige mensen valt de minibar nog altijd goed in de smaak. Maar helaas hebben mensen er een sport van gemaakt om de minibar te plunderen zonder te betalen en leent de minibar zich vaak alleen nog maar als verliespost voor hotelondernemers. Investeer daarom liever in een luxe en mooie bar met goede drankjes en hapjes voor een toegankelijke prijs. Stel een deel van de restaurant koeling beschikbaar voor producten van hotelgasten en u zult niemand meer horen klagen.

6. Airconditioning
Een goede en makkelijk te gebruiken airconditioning is een must voor een hotel. De gast wil niet vermoeid worden met het lezen van de handleiding voor de airco tijdens zijn verblijf. Net zo min wil hij de receptie bellen voor assistentie. Zorg daarom voor een goed werkende en eenvoudig te gebruiken airco.

7. Luxe ontbijt
Zorg dat je onderscheidend bent met een extra luxe ontbijt. Met weinig geld kan een ontbijt omgetoverd worden tot culinair festijn. Liefde gaat immers door de maag.. en dát op de vroege ochtend!

Wanneer je deze 7 tips toepast in jouw hotel, zal jouw hotel weer helemaal bijtijds zijn en gasten zullen hier graag naar terugkeren! Want zeg nou zelf.. de wereld heeft de afgelopen tijd niet stil gestaan, dat zou een hotel dus ook niet moeten doen!


Organiseert u binnenkort een bijeenkomst? Op Regardz.nl staan locaties voor alle soorten bijeenkomsten. Voor vragen of opmerkingen kunt u bellen met het gratis telefoonnummer: 0800-250 60 60 of mailen naar MeetingExpert@regardz.nl.