Over garanties gesproken…..

SuperUser Account geplaatst op 11-10-2013 12:27:42

Over garanties gesproken…..

Welke garanties anders dan belasting betalen en sterven hebben wij in het leven?

Bij Philips maken/maakten ze een garantie tot een belofte. Belofte leidt tot geloof, geloof leidt tot vertrouwen en vertrouwen vertaalt zich dan weer tot aankoop.

Tegenwoordig zijn garantiebewijzen  per definitie verworden tot aankoop/kassa bonnen. Brieven zijn al (terecht) uit den boze, maar ook geen  e-mail; de enige persoonlijke noot (gefeliciteerd met uw aankoop van…) vervalt ergens tussen het serienummer, de naam van de verkoper en de openingstijden van de winkel. Laatstgenoemde is echter ook al achterhaald met zoveel online  aankoop mogelijkheden.

Het twijfelachtige moraal van dit verhaal? De mogelijke meerwaarde van aankoop zit dus in het product en niet (zozeer) in dienst. Geweldig om te zien dat het Nederlandse Philips (nummer 40 op de lijst van werelds meest sterke  merknamen) na 122 jaar dit merk nog steeds kan uitdragen en waarmaken… maar waarom lees ik dan met enige weemoed bovenstaand bewijs?
Persoonlijk, betrokken, beleefd en, zeker voor de tijdsgeest, professioneel.

Wij zijn met het 110 jaar oude hotel ook al op leeftijd maar ervaren bijna het omgekeerde;  ons product is niet het meest innovatief, niet het beste  en eveneens niet het grootst. Wij moeten het juist hebben van de persoonlijkheid, professionaliteit, aandacht en details naar onze gasten.

Dat zijn zaken die niet worden bepaald door het slagen of falen van technologie maar door de voortdurende toewijding van professionals die snappen dat hun product alleen garantie kan bieden als het in het hier en nu slaagt.

Met gastvrije groet,
 
Patrick


Geplaatst op: | Tags: Berghotel Amersfoort , Philips , garantie , Patrick van Os | Comments (0) | Bekijk Count: (405)

Post a Comment

ZOEKEN
CATEGORIEËN
BLOG ARCHIEF
BLOGGERS