Spagaat!

SuperUser Account geplaatst op 3-10-2013 15:57:14

Spagaat!

De zomermaanden liggen nog maar net achter ons en we mogen met trots zeggen dat onze hotels een goede bezetting hebben gekend. Het is een spannende tijd geweest, want de gast boekt steeds later zijn hotelkamer en dat bezorgt ons wel eens slapeloze nachten; halen we wel de bezetting? Is onze kamerprijs wel scherp genoeg? Blijven onze gasten wel eten? Etc., etc.
 
Als wij onze hotels zouden runnen als een beursgenoteerd bedrijf, zouden we in de zomermaanden eigenlijk enkel bed & breakfast moeten aanbieden. Maar kan je dat wel maken als je bekend staat als een viersterren hotel dat gastvrijheid hoog in het vaandel heeft staan..? Onze gast en haar wensen staan altijd centraal in de door ons te maken keuzen, maar daarmee kan je jezelf wel ‘in je (financiële)  vingers snijden’.  
 
We zullen nooit tornen aan onze beloften de gast maximaal te ontzorgen, maar we moeten wel slimmer worden in ons aanbod van producten en services, maar bovenal onze processen. Je kan nu eenmaal niet Albert Heijn service bieden tegen LIDL prijzen.
 
Een uitdagende zoektocht, die ons zeker gaat lukken. Nu al zijn we het zomerconcept voor 2014 aan het ontwikkelen en we kijken daarbij vooral naar andere bedrijfstakken. Wat kunnen zij ons leren, hoe gaan zij om met deze spagaat? De ideeën zijn er al, maar nu de kunst om dit operationeel waar te gaan maken.


Geplaatst op: | Tags: airport hotel , Pieter Aalbers , Hotel , Berghotel | Comments (0) | Bekijk Count: (307)

Post a Comment

ZOEKEN
CATEGORIEËN
BLOG ARCHIEF
BLOGGERS